Dossierbeheerder bij de cel Schuldbeheer - Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen (m/v/x)

Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen

Selectiecode

XNC23031

Taal

Nederlands

Diploma

Hoger secundair

Contracttype

Contractueel

Functieniveau

C

Type aanwerving

Rekrutering betalende klant

Duur

Niet van toepassing

Plaats van tewerkstelling

1210 Sint-Joost-ten-Node

Voltijds/deeltijds

Voltijds

Jobinhoud

Heb je zin in een uitdaging waar je veel voldoening uithaalt? Spit je graag dossiers uit? Werk je nauwkeurig en ben je kritisch? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Je komt terecht in een nieuw team dat zich bezighoudt met het beheer van de schulden van de HVW. Tijdens de coronacrisis en de hoge werklast werden sommige uitkeringen uitbetaald nog voor de goedkeuring van de RVA.

Onze cel schuldbeheer vecht beslissingen van de RVA aan om een zo goed mogelijk resultaat te verkrijgen in het voordeel van zowel de HVW als van de sociaal verzekerde. De cel schuldbeheer onderzoekt deze dossiers en onderneemt de nodige acties om de dossiers opnieuw in te dienen bij de RVA om alsnog een goedkeuring te bekomen. Voor de dossiers waarbij de HVW moet overgaan tot een terugvordering is de cel schuldbeheer bevoegd voor de opvolging van deze schulden.

 

Bij aanvang van je functie krijg je een doorgedreven opleiding in de materie en de procedures.

  • Je verzamelt ontbrekende documenten (betaalbewijzen, betaalkaarten…) door klanten aan te schrijven of op te bellen.
  • Je stuurt herinneringen naar de klant.
  • Na ontvangst van de nodige bewijsstukken dien je het dossier opnieuw in bij de RVA.
  • Je verzamelt, klasseert, registreert en zorgt voor het inscannen van de beslissingen van RVA
  • Je houdt rekening met de verschillende procedures en termijnen die gerespecteerd dienen te worden.
  • Je helpt mee aan de opvolging van het schuldbeheer van onze kantoren.
  • Je doet voorstellen voor afbetalingsplannen aan de sociaal verzekerden en de opvolging hiervan. Je zorgt voor een maximale recuperatie voor de HVW binnen de financiële mogelijkheden van de sociaal verzekerden.
  • Je neemt ook andere taken op voor andere diensten.

Werkgever

De HVW (Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen) is op zoek naar nieuwe gedreven medewerkers om de cel schuldbeheer in Brussel te versterken. Je wordt tewerkgesteld in ons hoofdbestuur, Brabantstraat 62, 1210 Brussel (vlakbij Noordstation).

De HVW is een openbare instelling van sociale zekerheid. Onze instelling bestaat uit een hoofdbestuur dat gevestigd is in de Brabantstraat 62 te Brussel en heeft daarnaast 35 kantoren, verspreid over het volledige Belgische grondgebied.
Momenteel bevindt de HVW zich volop in een moderniseringsproces. Dit biedt dus mogelijkheden voor grote ontwikkelingen en talrijke wijzigingen binnen de instelling. In dit kader wil de HVW op zeer korte termijn een beroep doen op nieuwe talenten om haar te helpen haar opdrachten en deze positieve evolutie tot een goed einde te brengen.

Om haar opdracht te vervullen werkt de HVW volgens de volgende structuur:

  • het hoofdbestuur, gelegen te Brussel, omvat de diensten die ondersteuning bieden aan de uitbetalingsbureaus
  • het dagelijkse beheer wordt verzekerd door de administrateur-generaal en de adjunct-administrateur-generaal die hun kantoren hebben in het Hoofdbestuur 
  • de buitendiensten omvatten 34 uitbetalingsbureaus, verspreid over het volledige Belgische grondgebied, waarvan het uitbetalingsbureau Brussel het grootste is.

https://www.hvw-capac.fgov.be/nl

Competenties

Om te kunnen deelnemen aan deze selectie moet je voldoen aan volgende diplomavereisten:

  • Getuigschrift uitgereikt na het slagen "met vrucht" van een zesde leerjaar van het secundair onderwijs met volledig leerplan

  • getuigschrift van hoger secundair onderwijs of bekwaamheidsdiploma dat toegang verleent tot het hoger onderwijs

  • diploma uitgereikt na het slagen voor het examen bedoeld in art. 5 van de wetten op het toekennen van de academische graden

  • Diploma of getuigschrift van het hoger secundair onderwijs voor sociale promotie, afgeleverd na een cyclus van tenminste zevenhonderd vijftig lestijden.

Gedragsgerichte competenties

  • Je creëert en bevordert de groepsgeest door meningen en ideeën te delen en door bij te dragen aan de oplossing van conflicten tussen collega's.
  • Je bent in staat interne en externe klanten op een transparante,integere en objectieve manier te begeleiden , hen een persoonlijke dienstverlening te leveren en constructieve contacten te onderhouden.
  • Je beschikt over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en neemt verantwoordelijkheid voor de correctheid van ondernomen acties.

Technische competenties

  • Je begrijpt en kunt de werkloosheidsregelementering toepassen
  • Je drukt je mondeling vlot en correct uit.

Aanbod

Wij bieden jou een eerste werkervaring bij de Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen en een eventueel toekomstig parcours binnen onze organisatie. Je wordt intern opgeleid. 

Je wordt aangeworven als administratief assistent (niveau C) met de bijhorende weddeschaal C1 via een startbaanovereenkomst.

Loon
Minimum aanvangswedde: 26.899,35 EUR (bruto jaarsalaris, reeds aangepast aan de huidige index, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

Arbeidsvoorwaarden

  • uitgebreid opleidingsaanbod (te volgen tijdens de werkuren)
  • gratis hospitalisatieverzekering
  • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer
  • voordelen en interessante aanbiedingen via de Fed+ kaart
  • mogelijkheid voor een fietsvergoeding
  • allerlei sociale voordelen
  • gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
  • bedrijfsrestaurant tegen democratische prijzen
  • In de meeste kantoren werken wij al in een flexibel uurrooster.
  • mogelijkheid tot telewerk (tot 3 dagen per week)
  • werken in een moderne en aangename omgeving
  • 26 dagen verlof per jaar + 12 compensatiedagen 

Procedure

Een eerste screening gebeurt op basis van je cv en je motivatiebrief. Kandidaten waarvan het profiel het meest aansluit bij de functie worden uitgenodigd voor een interview.

Je wordt enkel toegelaten tot de selectie als je het vereiste diploma hebt en voldoet aan de voorwaarden voor een startbaanovereenkomst (jonger dan 26 jaar). 

Interview (+/- 1u) + voorbereiding (+/- 1u) :

Het interview evalueert of je gedragsgerichte competenties (zie rubriek ‘Competenties’) overeenkomen met de jobvereisten. Er worden ook vragen gesteld over je motivatie, je interesse en je voeling met het werkterrein.

Vóór het interview krijg je een gevalstudie en voldoende tijd om die voor te bereiden. 

De interviews worden doorlopend georganiseerd. Indien je kandidatuur voldoet word je gecontacteerd om een afspraak te maken.  Deze proef zal plaatsvinden in het hoofdbestuur van de HVW, Brabantstraat 62, 1210 Brussel).

Solliciteren

Interesse ?

Vertel ons wie je bent en waarom je graag bij ons zou willen werken! Stuur je CV samen met een motivatiebrief naar HR.partners@HVW-CAPAC.fgov.be    

Extra info

De HVW voert een actief diversiteitsbeleid en waakt over gelijke kansen, een gelijke behandeling en een gelijke toegang tot de selecties voor al wie solliciteert volgens de bepalingen van Selor. De selectieverantwoordelijken zijn opgeleid op het gebied van diversiteit en gelijke kansen. Ze zorgen voor een objectieve selectieprocedure waarbij enkel je competenties gemeten worden via neutrale tools en instrumenten. Je gelaatskleur, geslacht, leeftijd of handicap, …, spelen geen rol bij het meten van je competenties.

Ontmoet je toekomstige collega's

Al onze getuigenissen

  • Portret Rudy
    Ik coördineer het aankoopproces van het ICT-materiaal en verzamel al de technische informatie hieromtrent.
    Rudy
    Administratief assistent ICT
    -
    Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen
    More about Rudy
  • Portret Sandra
    Ik koos voor de mogelijkheid om dicht bij huis te werken, wat ik handig vond om werk en privé goed op elkaar te kunnen afstemmen.
    Sandra
    Kantoorverantwoordelijke van Gent, Oudenaarde en Zottegem
    -
    Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen
    More about Sandra
  • Portret Grace
    Het stereotiepe beeld van een ambtenaar komt zeker niet overeen met mijn dagelijkse realiteit.
    Grace
    Manager Learning & Development
    -
    Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen
    More about Grace
  • Portret Koen
    Het is bij ons niet te klein en niet te groot, dat maakt het behapbaar om een netwerk uit te bouwen.
    Koen
    Directeur ICT
    -
    Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen
    More about Koen
  • Portret Veronique
    De vele mogelijkheden om te evolueren, zowel horizontaal als verticaal, maken werken bij de overheid zeer aantrekkelijk.
    Veronique
    Manager HR-partners
    -
    Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen
    More about Veronique
  • Portret Manon
    De federale overheid biedt jonge werknemers zoals ik de kans om zich te vormen, te ontwikkelen en te groeien.
    Manon
    Experte Strategie en Innovatie
    -
    Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen
    More about Manon
  • Portret Raphaël
    De leiding hebben over het kantoor in Brussel is een echte sociale ervaring.
    Raphaël
    Procesmanager Toelaatbaarheid en kantoorverantwoordelijke van Brussel
    -
    Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen
    More about Raphaël